התפוצץ המשא ומתן למכירת מותגי האופנה של סקאל לרשת פוקס

התפוצץ המשא ומתן למכירת מותגי האופנה של סקאל לרשת פוקס

התפוצצה העסקה למכירת מותגי האופנה של סקאל לידי פוקס. כך נודע ל"גלובס".

בקבוצת סקאל מנהלים בחודשים האחרונים מגעים עם שורה של חברות להכנסת שותפים מתמחים לפעילויות השונות ואף לחברה האם.

עם חברת ניופאן שבבעלות צביקה גיור נחתם הסכם עקרונות למכירת 50% מהפעילות עבור מותגי האלקטרוניקה אל גי וג'יי וי סי. עם פוקס דובר על הכנסתו כשותף ב-50% בחברת יבוא מותגי האופנה.

חמשת ראשי החץ המרכזיים בפעילות האופנה של סקאל הם: קדס, פולו ראלף לורן, טומי הילפיגר, ניין ווסט וטימברלנד.


יצוין, כי שווי פעילות קדס הוערך לצורך הכנסת שותף לחברה ב-8.5-10 מיליון דולר על-פי הערכת שווי שנעשתה על-ידי חברת גיזה. חברת פורסייט שהכינה אף היא הערכת שווי לפעילות, העריכה אותה לפי שווי של 45 מיליון שקל. הערכה זו נסמכה על היוון תזרים המזומנים, שווי המותג ומכפיל המכירות.


כיום מסתכמות מכירות המותג קדס בדיוטי פרי ובפעילות מכירה סיטונאית בכ-120 מיליון שקל. עוד קודם למהלכים הנוכחיים תכננה קבוצת סקאל לפתח את רשת החנויות של קדס באופן שיאפשר הגדלת המכירות פי שלושה להיקף של 300 מיליון שקל ממותג זה בלבד, בתוך שלוש שנים.

בשלב זה מתנהלים מגעים עם גופים שונים בענף קמעונאות האופנה, להכנסת שותף שיחזיק בבעלות משותפת על מותגי האופנה, במטרה לממש את  הפוטנציאל של מותגים בינלאומיים אלה שהם עתירי פעילות ונוכחות בשווקי חו"ל.

הראל ויזל, בעלי פוקס, סיכם באחרונה רכישת 51% מרשת אירית לפי שווי של כ-6 מיליון דולר. עוד לא ברור אם עסקה זו אכן תצא לפועל.