ml משיקה קולקציה חדשה לגברים ומותג מחודש לנשים בהשקעה של 21 מיליון שקל

רשת ml מרחיבה את המותג שלה לגברים. באוגוסט תפתח הרשת 14 חנויות בגדי גברים חדשות, תחת המותג ml men בו יושקעו 14 מיליון שקל. "הרחבת המותג לתחום הגברים בני ה-30 פלוס, אשר סובל מהזנחה כיום, נראית הגיונית", אומר אבי מלכה, מנכ"ל החברה והבעלים שלה. "לגבר הישראלי, בן ה-35 ומעלה, שאינו רזה או קטן מימדים אין פתרון. בארץ יש דווקא אופנה לגברים אבל מדובר באופנת ילדים".


חנויות בגדי הגברים הראשונות ייפתחו בקניון איילון, קניון שבעת הכוכבים, קניון מלחה, גרנד קניון, קניון השרון, ביג חיפה, קניון בת ים, קריון, קניון הנגב וקניון הצפון בנהריה.


לפי מחקרי השוק שביצעו אנשי ml, אומר מלכה, עולם בגדי הגברים מתחיל רק ממידה 46. מחקרים אלה מעריכים כי גודל שוק בגדי הגברים בישראל במידה 42 ומעלה, מגיע לכ-650 מיליון שקל, וכי בישראל קיימים כ-650 אלף גברים בגיל 35 במידות אלו, המשקיעים כ-1,000 שקל בביגוד בשנה.


החנויות לגברים ישתרעו על שטח של 120-80 מ"ר ויעוצבו "בסגנון גס" כהגדרת מלכה, על אף העובדה כי המחקרים שביצעה הרשת מעלים כי כ-70% מן הגברים בגיל 40 פלוס אינם רוכשים את בגדיהם בעצמם אלא יחד עם בת זוגם.


החנויות גם יציעו למכירה יין ממותג וסיגרים שימוקמו באמצע החנות. חנויות הגברים יציעו את מה שמלכה מכנה "הטוטאל לוק", ויימכרו בהן גם אביזרים משלימים לבגדים, כמו נעליים ועניבות. בגדי הגברים כוללים מספר סגנונות – בגדי אירועים, ביגוד טרנדי, בגדי יומיום, ובגדי עבודה/עסקים.


שוק הנשים – 800 מ' ש'


מהלך נוסף שמבצעת החברה בתקופה זו הוא מיתוג מחדש לרשת הנשים. במהלך החודשיים הקרובים תפתח רשת ml שש חנויות לנשים במיתוג מחודש. בין היתר, יפתחו חנויות בקניון גבעתיים, דיזינגוף סנטר, קניון הדר ירושלים, פאואר סנטר אשקלון וקניון לב חדרה. בנוסף, במהלך 2006 ישודרגו 12 סניפי נשים נוספים לפי הקונצפט החדש. במהלך כולו יושקעו 7 מיליון שקל. "הסניפים החדשים יהיו במראה נשי, ביתי ורומנטי, וישתרעו על שטח של כ-150 מ"ר", אומר מלכה.


הכיוון השיווקי של מתאים לי כרשת למידות גדולות השתנה כבר לפני שנתיים, כשהרשת מיתגה את עצמה מחדש תחת השם ml בקיץ 2003. מאותו מועד ואילך מיצבה עצמה ml כמותג אופנה למידה 40 ומעלה. לפי מחקרים אחרונים שביצעו אנשי החברה עולה כי קהל היעד של חנויות הנשים מקיף כ-640 אלף נשים ומחזור המכירות של שוק בגדי הנשים במידה 40 ומעלה הוא כ-800 מיליון שקל. סל הקנייה הממוצע של נשים בשוק זה הוא 1,250 שקל.כחלק ממהלך המיתוג מחדש לנשים, יושקו שני קווי הלבשה חדשים – קו ביגוד בוהמייני וקו בגדים שמרנים.


קמפיין המיתוג המחודש של ml יעלה ביום ראשון הקרוב, בתקציב של מיליון דולר. את הקמפיין, שעולה באמצעות משרד הפרסום ענבר-מרחב-שקד, תוביל הפרזנטורית החדשה של ml, מירב הניג, אחותה בת ה-35 של הדוגמנית מיכל הניג. את הניג מלוות בקמפיין כמה דוגמניות במידות שונות. הקמפיין יעלה בערוצי הטלוויזיה, בשלטי החוצות, בעיתונות ובנקודות המכירה.