גולן חזן, כלכליסט

אבי כץ ורמי לוי ישיקו בסוף יולי רשת מיני־סופרים לא מאוישים תחת המותג Q. לוי רכש בימים האחרונים 50% ממיזם שהקים כץ, בקונספט דומה לזה של רשת אמזון גו, ללא מגע יד אדם בניהול החנות. היעד הוא פתיחת 100 חנויות בשנה הקרובה, בגודל של עד 100 מ"ר.

ל"כלכליסט" נודע כי חנות ראשונה כבר פועלת ברחוב רוטשילד 27 בתל אביב וחנות נוספת פועלת ביישוב להבים בדרום. הלקוח נרשם למיזם באמצעות טביעת אצבע וכרטיס אשראי, ונוטל בעצמו מוצרים מהמדפים שנרשמים על שמו בעגלת קניות וירטואלית. בסיום הקנייה הוא יוצא מהחנות וכרטיס האשראי שלו מחויב. לדברי היזמים, בפרויקט הושקעו עד היום כ־15 מיליון דולר, והטכנולוגיה מבוססת על פיתוח של חברת סייב־אורג של ארז גור. כץ ולוי כבר מחזיקים בשותפות ברשת קופיקס, ולטענתם במשך שנה וחצי הפעילו חנות מוצרים לבעלי חיים בתל אביב במתכונת דומה, ללא גניבות וללא ונדליזם.

רשת "קיו – לוקחים הולכים" מתכננת פתיחת מאות חנויות בארץ, בעיקר בקיבוצים וביישובים מבודדים ללא שירותי סופרמרקט ובבניינים מרובי דיירים. אמזון, שהמיזם שלה נפתח ב־2016, לא הצליחה לעמוד ביעד של אלפי חנויות עד 2021, ובחנויותיה מצויים גם סדרנים ושומרים.

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.