טאוור רקורדס נגד התו השמיני

טאוור רקורדס נגד התו השמיני

טאוור רקורדס נגד התו השמיני


רשת החנויות בבעלות הד ארצי מחרימה את האלבומים של הלייבל הירושלמי העולה. בין האמנים שלא תמצאו על המדפים: עמיר בניון, איגי וקסמן ופאנקנשטיין


טאוור רקורדס כבר הפעילה שרירים בעבר, כשהחרימה את אלבומו של ארקדי דוכין לאחר שעבר מהד ארצי לחברת הליקון. עכשיו נודע שטאוור רקורדס, הנמצאת בבעלות הד ארצי, מחרימה את אלבומי הלייבל התו השמיני. לטענת הלייבל, לא ניתן למצוא בחנויות הרשת את הדיסקים החדשים של עמיר בניון, מיכה שטרית, איגי וקסמן, דן תורן, זאב טנא, פאנקנשטיין, קולולוש, ועוד.


אותם דיסקים לא נמצאים ברשת טאוור רקורדס למרות שהתו השמיני נותנת לרשת זכות החזרה מלאה – כך שלמעשה אין בהזמנת המוצרים שום סיכון כלכלי. עוד טענה שעולה מאזור "התו השמיני" היא כי גם כאשר הוזמנו מספר עותקים של אמנים המיוצגים על ידי הלייבל הם הוחזרו תוך זמן קצר למחסנים בסיטואציה שעשויה להיחשד כהנחיה מלמעלה. כך למשל הוחזרו כל העותקים של הדיסק החדש של רונית רולנד "כל אחד והקטעים שלו", ימים ספורים לאחר שנתנה בראיון עיתונאי ביטוי לכך שעברה מ"הד ארצי" ל"תו השמיני". כמו כן הוחזרו כל העותקים של תמר אייזנמן, דודי לוי, ורפי פרסקי.


רוני קליינפלד, מנכ"ל הד ארצי ורשת טאוור רקורדס בתגובה: "רשת טאוור רקורדס אינה מנהלת מו"מ מול ספקיה מעל דפי העיתונות. חברת התו השמיני לא הגיעה לאחר מו"מ לעמק השווה בנושא תנאי המכר עם רשת טאוור רקורדס. רשת טאוור רקורדס מחזיקה על מדפיה סחורה של כל חברות המוזיקה בישראל. התו השמיני מנסה לכפות כספק על הרשת תנאים מסחריים משלו. אין זה אומר שהרשת תמכור מוצרים שהיא מפסידה עליהם. הנתונים כפי שנמסרו רחוקים מלשקף את האמת. לדוגמא האלבום של עמיר בניון הוזמן ע"י רשת טאוור רקורדס ולא סופק מפאת קשיים בייצור מצד התו השמיני. בשולי הדברים, התו השמיני פשט את הרגל לפני מספר שנים והשאיר חובות גדולים לחברות התקליטים, מהם החברות עדיין מתאוששות. גם לאחרונה לא פרע בזמן תשלומים עבור סחורה לחלק מהחברות. נשמח לעבוד עם כולם בשיתוף פעולה, ולא תחת לחץ ואיומים".


תגובת התו השמיני לדבריו של קליינפלד: "התו השמיני מזמינים וקונים כותרים במאות אלפי שקלים בחודש מהד ארצי ומכל חברות התקליטים בארץ ובעולם ועומדת בכל תנאי התשלום".