אורנה יפת, כלכליסט

קבוצת קסטרו הודיס השיקה היום (א) את הרשת החדשה לעיצוב וכלי בית – CASTRO HOM. סניף הדגל נפתח בקניון גן העיר בתל אביב, כסניף עצמאי ובמקביל נפתחו 14 סניפים נוספים בו זמנית בקונספט של חנות בתוך חנות בראש פינה, קריות, סכנין, כרמיאל, חדרה, ראשון לציון, אשדוד, שלושה סניפים בבאר שבע, אשקלון, ירושלים וחיפה.

גודל החנויות כ-250 מ"ר והקטגוריות בהן פועל המותג הן מוצרים לחדר מקלחת, חדר שינה, מטבח ומוצרי אווירה. קסטרו הום יתחרה במותגי עיצוב וכלי הבית של זארה הום ו-H&M הום ועל פי עיצוב ומיצוב החנות, נראה כי לשם מכוונת רשת האופנה ואין לה כוונה להתחרות בפוקס הום שמציעה כלי בית במחירים תחרותיים ונמוכים ביחס לזארה. מחירי קסטרו הום יהיו עד 900 שקל, כאשר מצעים מתומחרים בין 50 ל-800 שקל, כלי שולחן עד 420 שקל, מפות שולחן 350-190 שקל ועוד. קסטרו השקיעה 30 מיליון שקל ברשת ובמקביל השיקה אתר אונליין שמשולב בתוך אתר האופנה של הקבוצה. "ברבעון השני השקנו במרלו"ג בצריפין מערכת טכנולוגית שמאפשרת לנו לעשות שילוח משולב של כלי בית ומוצרי אופנה", אמר רון רוטר מנכ"ל הקבוצה בשיחה עם כלכליסט. "עשינו התאמות כדי שנוכל לטפל בנפחים השונים והמשקלים השונים, אבל היתרון שאפשר לעשות משלוח משולב, עד הבית. המערכת החדשה מאפשרת לנו להוזיל עלויות שילוח".לדברי רוטר, הרשת לא העלתה מחירים בגלל עלויות ההובלה מסין שהתייקרו: "לא העלנו מחירים כרגע, לא בהום ולא באופנה. אנחנו מתמודדים עם עליית מחירים גדולה בסין ועושים הכל כדי להמנע מלהעלות מחירים למרות שמחירי המכולות התייקרו לנו מ-1,500 דולר ל-20 אלף דולר למכולה. אם המגמה של התייקרות ההובלות תימשך זה יקשה עלינו, אבל כרגע אנחנו מתמודדים עם ההתייקרויות די בהצלחה".

למה בחרתם להשיק את הרשת דווקא עכשיו? "הייתי שמח להשיק אותה לפני חודשיים, אבל הקורונה יצרה קשיים ואני שמח שהצלחנו להשיק עכשיו לפני החגים. זו לא היתה משימה פשוטה בכלל והצלחנו לפתוח 14 חנויות ביחד ואתר אינטרנט". כמה חנויות ייפתחו לרשת? "עד פברואר הקרוב נגיע ל-20 חנויות. אנחנו מכוונים לכ- 50 חנויות אבל הביקושים עוברים כיום לאונליין אז אני חושש להתנבא. קצב הפתיחה יהיה 10-8 חנויות בשנה".

מה הצפי בנוגע למכירות ראש השנה?

"הסנטימנט של הצרכנים מושפע מהאוירה הכללית במשק, וככל שיש יותר חולים והתחלואה עולה, זה פוגע בביקושים. בימים האחרונים רואים שמבצע החיסונים עובד והדיבורים על סגר נרגעו ואני מאמין שיהיה חג מאד חזק, אם לא יחזרו לדבר על סגר. אם יאפשרו לצרכנים לחגוג יהיה חג טוב. אני אשמח שלא יהיה סגר אבל כבר הוכחנו שאחרי שלושה סגרים וגם אם תהיה פגיעה במכירות, אנחנו יודעים להתמודד עם זה". קסטרו סיימה את הרבעון השני של 2021 עם עליה של 56% בהכנסות ל-438.6 מיליון שקל. הכנסות תחום האופנה צמחו ב-55.3% בזכות סגירת החנויות ברבעון המקביל והסתכמו ב-302.8 מיליון שקל. תחום אביזרי האופנה צמח ב-58.5% להכנסות של 125.5 מיליון שקל. בתחום הקוסמטיקה רשמה הקבוצה עליה של 32% ברבעון השני ל-9 מיליון שקל אך הפדיון בחנויות הקוסמטיקה הזהות צנח ל-2853 שקל למ"ר לעומת 3842 שקל ברבעון מקביל 2020. הקבוצה סיימה את הרבעון עם עלייה של 50% ברווח הנקי שהסתכם ב-50 מיליון שקל.

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.