חודש יולי הוא המחצית הראשונה של החופש הגדול, אבל על פי נתוני חברת RIS, המרכזת נתוני פדיון יומיים של יותר מ-50 רשתות בישראל, לא נרשמה בו פעילות קמעונאית מוגברת.
התוצאות העסקיות של יולי 2008 כמעט זהות לתוצאות יולי 2007, עם שיפור קל במכירות. ממוצע המכירות הארצי בקניונים ובמרכזים המסחריים עלה ב-1.15% בלבד, ורמת המכירות למ"ר נשארה כפי שהיתה.
בשילוב העלייה בתשומות של רשתות האופנה והעלייה בשכר הדירה, הנתונים מלמדים על שחיקה ברווחיות של רשתות האופנה.
בקניונים האזוריים נרשמה עלייה קלה של 0.67% במכירות. שיעורי צמיחה גבוהים נרשמו בקניונים חדרה (18%) ונצרת (12%). לעומתם, המכירות בקניון ארנה ירדו בכ-20%. ממוצע המכירות בפאואר סנטרים עלה בכ-2.8%. שיעורי צמיחה גבוהים נרשמו במרכזי ביג בנתניה ובקריית אתא (15%); בישפרו מודיעין, לעומתם, נרשמה ירידה של 20%, כנראה עקב פתיחת קניון עזריאלי בעיר לפני כחודש.
שלמה ינאי, מנכ"ל RIS, מסר כי גם מדד RIS לתחום האופנה ירד לעומת יולי אשתקד. בקניונים האזוריים ירד מדד האופנה ב-7%: עליות בשיעור של כ-5% נרשמו בקניונים חיפה, השרון ולב חדרה, וירידות של 18% במכירות למ"ר נרשמו בקניונים גבעתיים, ארנה וחולון. בפאואר סנטרים ירד מדד האופנה ב-12%, עם ירידות של 20% בישפרו מודיעין ובפאואר סנטר נשר.