מצמן את מרוץ קיבלו הצעה להקים רשת בחו"ל

מצמן את מרוץ קיבלו הצעה להקים רשת בחו"ל
בשנים האחרונות, באיחור קל לעומת שאר העולם, הכבישים והשבילים בישראל מתמלאים ברוכבים – מקצועיים יותר ופחות – הקרן הקיימת לישראל מכשירה שטחים, ואפילו כביש 6 מקצה מסלול לרוכבים.


כ-200 אלף זוגות אופניים התגלגלו לישראל בשנה האחרונה ובשנתיים האחרונות נפתחו עשרות חנויות אופניים בישראל. "רכיבה על אופניים נהפכה לתרבות", אומר אייל ברהמס, יו"ר חברת מצמן את מרוץ, יבואנית בלעדית של מותגי אופניים ובעלת 13 חנויות. "אנשים מטפחים את זה כתחביב וברגע שמתחילים עם זה, מתמכרים. הסביבה מאוד מפרגנת לתחביב הזה".


ברהמס מעיד כי אם פעם רוב המכירות היו לילדים, הרי שכיום הרוב, לפחות במונחים כספיים, הן ליוצאי צבא עד גיל 55. קהל היעד הבא שלו ושל שותפו, זיו גולדשמיט, הוא הנשים "שיודעות לצרוך בתבונה". "כיום רכיבה על אופניים נהפכה לבילוי משפחתי ורואים משפחות שלמות וזוגות שרוכבים יחד בשמורות כמו נחל אלכסנדר ובפארק הירקון", אומר גולדשמיט, מנכ"ל מצמן את מרוץ.


הפנייה לקהלים נוספים, בהם הנשים, תאפשר למצמן את מרוץ להגדיל את המכירות של התחום הרווחי יותר – הציוד הנלווה. רכישת אופניים היא השלב הראשון. ב-2006 יהווה תחום החלפים והאביזרים 23% מסך הפעילות של החברה. "בשביל ליהנות מרכיבה צריך קסדה, כפפות, מכנסי רכיבה, תיק מים, ספידומטר ומד דופק", טוען גולדשמיט. "לקוח יכול להוציא 5,000 שקל על רכישת האופניים ועד סוף השנה הוא יוציא 5,000 שקל נוספים על האבזור".


למצמן את מרוץ, היבואנית הבלעדית של מותגים מובילים כמו ראלי, ספשלייזד, ודיימונד בק, שלוש פעילויות עיקריות: רשת החנויות מצמן את מרוץ, שמונה כיום 13 סניפים ומהווה 40% מסך הפעילות, אספקת אופניים לכ-410 חנויות אחרות כיבואנית – 45% מהמחזור, והשאר – מכירה לרשתות כמו טויס אר אס ומגה ספורט ושיתוף פעולה עם חברות מסחריות.


לפי נתוני בי-די-איי, הרשת מחזיקה בכ-40% ממכירות האופניים בישראל (היא מייבאת כ-80 אלף זוגות בשנה). בכ-15% מחזיקה חברת סי-טי-סי, רוזן את מינץ מחזיקה בעוד 15% וב-30% הנותרים מחזיקים השאר. את המחצית הראשונה של 2006 סיימה מצמן את מרוץ בגידול של 36%, והמחזור צפוי להסתכם ב-60 מיליון שקל.


כמו כל יזם ישראלי, המרחב הקמעונאי בישראל מתחיל להיות קטן גם עליהם והשניים פוזלים לכיוון חו"ל. "קיבלנו הצעה מראלי, דיימונד בק וספשלייזד לייצג אותן במזרח אירופה", מגלה ברהמס. "הרעיון הוא להקים רשת כמו מצמן את מרוץ בבולגריה וברומניה. אנחנו מדברים על פוטנציאל של בסביבות 30 מיליון איש שצמאים למותגים ולמוצרים. אם נעשה את זה כמו שצריך, נקבל עוד מדינות. כרגע אנחנו לא מוצאים את המשקיע המקומי המתאים ולכן לא פותחים שם".


כיום גולדשמיט הוא המנכ"ל ואחראי בעיקר על העבודה עם החנויות, ברהמס הוא היו"ר, איש השיווק ומי שמטפח את החנויות. ב-2003 נפתחה החנות הראשונה וכיום יש כבר 13. כל החנויות הן בזכיינות, למעט זאת בדרך פתח תקוה בתל אביב, שהיתה חנות מצמן המקורית. "יש לנו רקורד חזק בעולם האופניים", טוען ברהמס, "ספשלייזד – אחת הגדולות בתחום, משקיעה בחנות שלנו בתל אביב אחרי שיצאה מגבולות ארה"ב רק לאוסטרליה".