רשמית: תקציב הפרסום של אופנת ג'אמפ עובר ליהושע TBWA

רשמית: תקציב הפרסום של אופנת ג'אמפ עובר ליהושע TBWA

עכשיו זה רשמי: תקציב הפרסום של רשת בגדי הנשים ג'אמפ עובר למשרד הפרסום יהושע TBWA.


כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס" לפני מספר שבועות, הופסקה ההתקשרות בין ג'אמפ למשרד הפרסום זרמון-גולדמן שטיפל בתקציב בשנתיים האחרונות. הפסקת ההתקשרות נעשתה במהלך אותה תקופה, בה הופסקה ההתקשרות בת ארבע שנים בין יהושע TBWA לאפנת מתאים לי, שגם היא אפנה לנשים בוגרות.


הקו הפרסומי של ג'אמפ בשנתיים האחרונות עסק בלהעביר את הרשת ממיצוב של אופנה למידות גדולות לאופנה של נשים בשלות בגילאי 35-40. בתקופה זאת, שימשה במשך שתי עונות עינת ארליך כפרזנטורית. ההתקשרות עם ארליך הייתה חלק ממהלך כולל בתחום הפרסום שעשתה הרשת, אשר נבע מהשינויים בשוק האופנה, בו יותר ויותר מותגים הגדילו תקציבים, ונכנסו לפרסום בטלוויזיה, חלק משינוי שעברה הרשת עצמה. שינוי זה כלל את הרחבת פריסת הרשת, חידוש כל הסניפים ו"הצערת" קולקציית הבגדים.


במקביל להתקשרות עם ארליך נפרדה הרשת ממשרד הפרסום בר-להבי-קורן, שליווה אותה במשך שמונה שנים, התקשרה עם משרד הפרסום זרמון-גולדמן והגדילה מאז משמעותית את תקציבי הפרסום.


ארליך השתתפה בשלושה סרטים: הראשון, תחת הסיסמה: "האם יש לך האומץ להיות עצמך", בוא נראתה במעלית, שכשהצל שלה עוקב אחריה לאורך כל הדרך. בסרטון השני, היא נראית מתפשטת מול החלון, ומגלה שגבר עומד מהצד השני ומציץ בה. ארליך לא נבהלת ושולחת לגבר משקפת. בסרטון האחרון, היא נראית כאישה נשואה המטפסת על מדרגות ביתה המלכותי, ואוספת לאורך כל הדרך בגדי אישה זרוקים. כשהיא נכנסת לחדר השינה ומגלה את בעלה עם אישה אחרת היא שואלת "את לא מתביישת – קולקציה של שנה שעברה?"


לאחר שנתיים בהם שימשה ארליך כפריזנטורית הרשת הוחלט לפני מספר חודשים להחליפה במיכל ינאי. זרמון-גולדמן הפיקו סרט שלוקח השראה מפרשת "הקלטת הלוהטת" ובו בסצנה מסוימת נראית ינאי בתחתונים ובחזייה. ברשות השנייה לא אהבו את הגישה והחליטו להגביל את שידורו של הסרטון מהשעה תשע ואילך ולא לאפשר לשלבו בתוכניות בהן יש צפיית ילדים ונוער.


על רקע חילוקי דעות מקצועיים בין זרמון-גולדמן לג'אמפ הוחלט לאחרונה על הפסקת ההתקשרות ביניהם. כאמור באותה תקופה התפנה משרד הפרסום יהושע TBWA מטיפול בתקציב ml(מתאים לי). המשרד מטפל בשנים האחרונות במספר מותגי אופנה ביניהם לי קופר ורשת אפנת הגלישה blue bird, בכל מותגי קבוצת גוטקס ליצוא: גוטקס, גדעון אוברזון, גוטקס סילבר, פרופיל ו-BLUE ובנוסף במותגים פלפל, טורקיז ו-FREE, ובמותג ההלבשה התחתונה בלסימה.


על פניו נראה כי יהושע TBWA יצא מורווח מהחלפת התקציבים, שכן בשנתיים האחרונות היה תקציב ג'אמפ גדול יותר מתקציב ml- בין היתר לאור העובדה ש-ml חדלה כמעט לגמרי מפרסום בטלוויזיה ואילו ג'אמפ שמרה בה על נוכחות קבועה.


מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי בשנת 2004 עמד היקף הפרסום של ג'אמפ על 3.1 מיליון דולר במחירי מחירון, ואילו מתחילת 2005 עמד התקציב על 2.8 מיליון דולר, שמשמעותם במחירים ריאליים כ-850 אלף דולר עד מיליון. תקציב הפרסום של ml מתחילת 2004 עמד על 2.4 מיליון דולר, ואילו ב-2005 פרסמה החברה בהיקף של 690 אלף דולר שמשמעותם כ-250 אלף דולר בלבד.


המותג ג'אמפ מיוצר על-ידי חברת נובל אופנה. החברה נוסדה בשנת 1981 על-ידי מנחם קופיץ, כחברה פרטית, והיא ומציעה אופנה לנשים תחת שם מותג משלה ועבור מותגים אחרים בשוק המקומי. החברה מייצרת ומשווקת כיום בנוסף לבגדים גם אביזרי אופנה משלימים לנשים עבור השוק הישראלי ולשווקים נוספים בחו"ל – באירופה ובארה"ב. כיום מונה הרשת 54 סניפים בפריסה ארצית, רובם בקניונים הגדולים. פריטי ג'אמפ משווקים גם לכ-200 חנויות אופנה ומעצבים פרטיות ברחבי הארץ. נובל אופנה מייצרת 65% ממגוון הפריטים במפעליה בישראל, ומייבאת את 35% הנותרים מהמזרח הרחוק.