רשתות האופנה סוגרות סניפים בצפון

רשתות האופנה סוגרות סניפים בצפון

"לרשת ZIP יש שמונה חנויות שנסגרו עקב המצב (בנהריה, קרית שמונה, ראש פינה, טבריה, וחיפה. החנויות באלונים ובנצרת נפתחות ונסגרות לסירוגין). אנחנו בקשר יום יומי עם העובדים, מרגיעים אותם ומבטיחים שלא יאבדו את מקום עבודתם". כך מסרה רותם אבקסיס, מנכ"ל רשת האופנה ZIP.


ביום שישי כמה חנויות יזמו פתיחה לכמה שעות, ולאחר שלוש שעות סגרו בעקבות האזעקות. החנות בנצרת עדיין פתוחה, למרות שהיו נפילות מאד קרובות לחנות. עדיין מוקדם להעריך את ההשפעה הכוללת שתהיה למלחמה בצפון על תוצאותיה העסקיות של הרשת, אבל אני מניח שאם המצב יימשך כל המשק ירגיש האטה".


רשת האופנה גולברי, המונה 25 חנויות, סגרה את חנויות הרשת בקריית מוצקין וקריית ביאליק. בקריית שמונה נפתחה לאחרונה חנות חדשה של הרשת וביום הראשון לפעילותה היא נסגרה מפאת המצב. משה גולברי, מנכ"ל רשת גולברי סיפר, כי "לרשת חנות חדשה נוספת שנמצאת כרגע בשיפוצים לפני פתיחה בקניון חיפה אך גם השיפוצים נפסקו כיוון שבעלי המקצוע אינם מגיעים לעבודה".


אודי צאיג, הבעלים של רשת אופנת הילדים ילדותי, המונה 16 חנויות ברחבי הארץ, מתוכן שתיים בחיפה, מספר: "שתי החנויות של ילדותי בגרנד קניון ובסיטי סנטר היו סגורות מאז פרוץ העימות (כמעט שבועיים). אתמול נפתחו שתי החנויות. כמובן שהמכירות עמדו כמעט על אפס, אולם באופן מפתיע המכירות של ילדותי באזור המרכז עלו, כך שההפסד התקזז".


שלומי טבת, מנכ"ל רשת חנויות האופנה הגרה, מתאר את המצב ברשת: "שתיים מחנויות הרשת, ברחוב מוריה בחיפה ובקריון בקרית ביאליק, מושבתות החל מהיום הראשון בו הופגזה העיר. מדובר בשתי חנויות מובילות של הרשת והנזק שנגרם משמעותי – אובדן של למעלה מ-20% מהפדיון הכללי. אחרי חמישה ימים שהחנויות היו סגורות הוצאה מהן סחורה והועברה למרכז. אך גם החנויות במרכז לא נהנות מקנייה מוגברת משום שהאווירה הכללית לא מעודדת קניות, למרות מכירות סוף העונה".


לרשת האופנה מאוזנר, המונה עשר חנויות ברחבי הארץ, חנות במרכז פנורמה בחיפה. שוקי מאוזנר, מנכ"ל ובעלים: "החנות ממשיכה לעבוד למרות המצב הקשה במתכונת מלחמה. בעיתות רגיעה היא נפתחת ונסגרת כשיש אזעקות. כמובן שתנועת הקונים לא כמו בימים כתיקונם אך יש תנועה ויש מכירות".


למעצב האופנה רונן חן רשת בת שמונה חנויות, מהן אחת בקריון בקריית ביאליק: "החנות עומדת סגורה מזה שבוע, ואין לי יכולת לפתוח אותה כי כל צוות המוכרות ברח מאימת הטילים למרכז ולדרום. הכנסות החנות מהוות 15% מהפדיון הכללי, וזה אובדן משמעותי. גם חנויות האופנה הנוספות שעובדות איתנו באזור הצפון סגורות, ואין לדעת מתי זה ייגמר. אנו בקשר קבוע עם המוכרות ברשת, שמקבלות את משכורתן כרגיל. אם הממשלה תכריז על מצב חירום, נשקול את המשך צעדינו".