רשת בתי הקפה אילנ'ס במגעים להכנסת משקיע לפי שווי של כ-4 מיליון דולר

רשת בתי הקפה אילנ'ס במגעים להכנסת משקיע לפי שווי של כ-4 מיליון דולר
רשת בתי הקפה אילנ'ס, שבבעלות אילן שנהב, במגעים להכנסת משקיע שיזרים הון לרשת למטרת פיתוח. כך נודע ל"גלובס". ממקורות בענף נמסר, כי שנהב מתמחר את הרשת בשווי הגבוה מ-4 מיליון דולר.


הרשת כוללת 12 סניפים, כולם בבעלותו של שנהב. זאת, בשונה מרשתות הקפה האחרות הפועלות בארץ, שמפעילות סניפים בזכיינות, מה שמאפשר להם תנופת פיתוח מהירה יחסית.


שנהב מתנגד זה שנים למסירת זיכיונות, בגלל הסיכון הגלום במודל עסקי זה לאיכות המוצר והמותג. בתגובה למידע אמר שנהב ל"גלובס": "מפעם לפעם פונים אלינו גורמים פרטיים בהצעה לשותפות. מגעים שתנהלו לא הבשילו לכלל עיסקה. אם תהיה הזדמנות בעתיד שבעקבותיה יתאפשר להכניס הון על מנת להרחיב את פעילותנו, ולמימוש חזונה של הרשת הנושא יישקל שנית".


בהתייחס לנושא שווי החברה הדף שנהב את הערכות מצד גורמים בענף. לדבריו, שווי החברה עולה בהרבה על 4 מיליון דולר.


בעוד שרוב רשתות הקפה המופעלות בזכיינות בארץ נכנסו בשנים האחרונות למוצרים נלווים רבים מעבר לקפה עצמו לרבות סלטים, לזניות ואחרים, מתמקדת רשת אילנ'ס הממצבת עצמה כבית של קפה בפיתוח הקפה עצמו. החברה מתכוונת להיכנס לייצור קפה איכותי לצריכה בבית, תוך דגש מיוחד על חדשנות ויצירתיות בפיתוח מוצרי קפה.


מטבע הדברים רשתות מוטות זכיינים נתונות ללחץ מתמיד מצד המפעילים של הסניפים להגדלת ההכנסות באמצעות העמסת מוצרים שונים שלאו דווקא עולים בקנה אחד עם לב פעילות החברה. החזון של הבעלים במצב כזה הוא משני לזכיין שחשוב לו במיוחד החזר ההשקעה, הגדלת המחזורים כרוכה בלחצים בלתי פוסקים על רשת האם על מנת שזו תאפשר למכור כמה שיותר מוצרים. מלחצים אלה פטור אילן שנהב, שמקפיד כעקרון ברזל על נושא הבעלות על כל סניפי הרשת ומתכוון להוסיף ולדבוק בעקרון זה.


בנוסף פועל שנהב להרחבת מספר הסניפים ברשת ויציאה לפעילות מחוץ לגוש דן. כיום מוערך היקף הפעילות של הרשת ביותר מ-30 מיליון שקל. בשונה מרוב רשתות הקפה הגדולות בארץ שסניפיהן משתרעים על שטחים של 150-200 מ"ר, מאופיינים סניפי רשת אילנ'ס בשטחים מצומצמים הרבה יותר שהגדול בהם כ-70 מ"ר, מה שמקל עליו בתנאי התחרות לשמור על רווחיות.