מיזוג שופרסל וניו-פארם – כדי להעמיד תחרות אמיתית לסופרפארם

מיזוג שופרסל וניו-פארם - כדי להעמיד תחרות אמיתית לסופרפארם

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, עשויה לאשר את מיזוג שופרסל וניו-פארם, לאור העובדה שהניו-פארם היא רשת קטנה, והמיזוג יוכל לתת מענה לכוחה של סופרפארם.


ההערכה עד כה היתה שהמיזוג לא יאושר, לאור העובדה שחלק גדול מהמוצרים הנמכרים בניו-פארם נמצאים בשופרסל. לצד זה, נלקחה בחשבון העובדה שהמיזוג עם קלאבמרקט העצים מאוד את כוחה של שופרסל.


ואולם, בדיונים שהתקיימו ברשות להגבלים עסקיים בעניין זה, התעוררה דילמה בנושא. זאת, כאמור, לאור העובדה שהניו-פארם היא רשת קטנה הכוללת רק 40 סניפים. סופרפארם גדולה בהרבה, כוללת 110 סניפים ובעלת נוכחות חזקה בכל הקניונים.


במשרד הממונה עלתה הסברה, שאישור המיזוג יתן מענה למיגור כוחה של סופרפארם. עד כה למעשה, לא היתה לסופרפארם תחרות אמיתית מאף גורם, והמחשבה היא, שלראשונה נוצרה אפשרות ל"פייט" אמיתי. קן צריכה עדיין לקבל חוות דעת של המחלקה הכלכלית, שתסקור בין היתר את השווקים הרלבנטיים. הדבר יסייע בקבלת בהחלטה.


גורמים מקורבים לסופרפארם אמרו, כי שופרסל מוכרת 80% ממה שסופרפארם מוכרת. אם יינתן לשופרסל אישור למכור תרופות ללא מירשם (כפי שניתן כבר למגה), יעלה שיעור המוצרים הזהים ל-90%.

טענה נוספת שהושמעה, הינה שהמיזוג עם הקלאבמרקט כבר העניק לשופרסל כוח עצום כלפי הספקים, ואפשר היה להיווכח בכך באחרונה, במלחמות שניהלה מול הספקים שהעלו מחירים, ותוצאתן – הורדת מוצרי אותם ספקים מהמדפים.