אורנה יפת, כלכליסט

רשת ההמבורגרים האמריקאית שייק שאק פתחה היום את הסניף הראשון שלה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, בסמוך לדיזנגוף סנטר. כצפוי, וכמו בכל פתיחה של סניף ראשון של רשת בינלאומית נודעת בישראל, המונים צבאו על הסניף משעות הבוקר וחיכו שיפתח.

מי שהביאו את הרשת לישראל הם קבוצת ירזין-סלע שחברה להראל ויזל, מבעלי קבוצת פוקס. ל"כלכליסט" נודע כי היזמים חתמו על פתיחת סניף נוסף בביג גלילות, מתחם הקניות הענק שמקימה קבוצת ביג בצומת גלילות בסמוך לסינמה סיטי, אשר צפוי להיפתח בשנה הקרובה. בגלילות ייפתח סניף של שייק שאק על שטח של 300 מ"ר.

שייק שאק עתידה להקים בישראל 15 סניפים עד סוף 2033. כפי שנחשף ב"כלכליסט", ויזל וירזין-סלע גם זכו במכרז בנמל תל אביב ועתידים להקים סניף של שייק שאק על שטח שבו פעל סניף ארומה.

במכרז הציעו הזוכים סכום של 1.45 מיליון שקל בשנה, סכום גבוה משמעותית ביחס ליתר ההצעות שהוגשו. בתוספת מע"מ ותשלום של 12 אלף שקל בחודש דמי ניהול, ישלמו ויזל וקבוצת ירזין סלע, 200 אלף שקל בחודש דמי שכירות בנמל תל אביב. כך או כך, הזכייה במכרז הייתה כבר בחודש אפריל 2023, ונכון לעכשיו, הסניף עדיין רחוק מפתיחה.

שייק שאק ממותגת כרשת פרימיום להמבורגרים. בחו"ל היא ידועה גם בזכות העוף המטוגן והנאגטס, אך אלה נעדרים מתפריט הרשת בישראל. המחירים בישראל גבוהים ממחירי שייק שאק בחו"ל. כך לדוגמה צ'יזבורגר יחיד מתומחר בישראל ב-39 שקל וצ'יזבורגר כפול ב-51 שקל בעוד בארה"ב המחיר הוא 30 שקל ליחיד ו-42 שקל לכפול.

הישראלים אוהבים מותגים בינלאומיים, אך בתחום המזון זכורים פה לא מעט כישלונות. החל מרשת ברגר קינג שנכנסה לישראל בפעם השלישית לפני כשנתיים, לאחר שני ניסיונות כושלים, סטארבקס שלא שרדה בישראל, כמו גם דנקן דונאטס, סבארו ואחרות.

גם בתחום הקמעונאות לא פשוט לרשתות בינלאומיות. כך רשתות המזון קרפור וסבן אילבן שנכנסו לישראל בשנה האחרונה, מתקשות לעבור לרווחיות, ובאלקטרה צריכה מנסים להכניס שותף לעסקים הללו. גם ויזל בעצמו הביא לארץ ענקיות בינלאומיות כמו אורבן אאוטפיטרס שלא הצליחה להתרומם ונסגרה אחרי תקופה קצרה.

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 1700-720-720 או לחצו כאן