אורנה יפת, כלכליסט

קבוצת האופנה קסטרו נכנסת לראשונה לתחום כלי הבית ומדווחת כי היא עתידה להשקיע בשנה הקרובה 30-20 מיליון שקל בתחום.

במחצית השנייה של 2021 תפתח קסטרו 20-10 נקודות מכירה למוצרי הבית. בחמש השנים הקרובות מתכננת החברה להקים בין 50 ל-80 נקודות מכירה, חלקן יהיו נקודות מכירה בסניפי רשת ההלבשה וחלקן ייפתחו כחנויות ייעודית נפרדות.

 

בחנויות יימכרו מוצרי טקסטיל לבית, כלי בית, ומוצרי נוי, וקו המוצרים החדש עתיד להמכר גם באונליין.

קסטרו נכנסת לתחום כלי הבית והטקסטיל באיחור משמעותי, לאחר שהתחום הפך בשנים האחרונות רווי ותחרותי מאד. על פי ההערכות, תחום זה מגלגל 4 מילארד שקל בשנה והוא התחזק עוד יותר בתקופת משבר הקורונה שהעצימה את תחום הבישול הביתי.

מתחרותיה העיקריות והגדולות של קסטרו – פוקס וגולף, כבר ביססו את עצמן בתחום עם רשתות עצמאיות ותיקות, פוקס הום וגולף אנד קו. גולף מוכרת כלי בית ואקססוריז לבית גם באמצעות אתר האופנה עדיקה, תחת הקטגוריה Living&Home.

 

גם רשתות האופנה הבינלאומיות שפועלות בישראל – זארה ו-H&M פתחו זה מכבר רשתות עצמאיות ונקודות מכירה בתוך הסניפים של מוצרי טקסטיל וכלי בית, תחת מותג הבית זארה הום ו-H&M Home.

 

בנוסף, רשת המשביר לצרכן היא שחקנית ותיקה בתחום כלי הבית וכמוה גם איקאה שנתח נכבד ממכירותיה נובע ממכירת אביזרים, כלי בית ומוצרי נוי. בנוסף, מותגי אופנה ישראלים מוכרים בחנויות קו מוצרים לבית וקיימות לא מעט רשתות מתמחות בהן ורדינון, סולתם, ארקוסטיל, קלאסיקה וחנויות פרטיות לכלי בית וטקסטיל.

 

בשנים האחרונות גם רשת שופרסל חיזקה מאד את תחום כלי הבית, הן בחנויות והן באונליין, והשיקה את המותג הפרטי HOME GALA שתחתיו היא מוכרת שלל כלי בית ואביזרים לבית בהם כוסות וצלחות, סירים, מחבתות, מגבות, מצעים, פופים, מפות, כריות, שמיכות, מוצרי נוי ואף רהיטים תחת המותג GALA URBAN.

 

קסטרו מחפשת בשנים האחרונות מנועי צמיחה חדשים לאחר שרכשה את קבוצת הודיס. כיום עיקר פעילותה מבוססת על אופנה מסורתית – תחום שנמצא במשבר שנים רבות. עם רכישת הודיס נכנסה קסטרו גם לתחום האקססוריז עם הרשתות טופ טן ואורבניקה את רשתות הקוסמטיקה קיקו מילאנו ואיב רושה.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.